Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LCypher

to se zase příliš generalizuje

Berete své vlastní zkušenosti a názory coby mustr, který aplikujete na celou společnost, protože tak je to správné a tak to má být. Klidně si dál myslete že tomu tak je, ale nesouhlasím s Vámi. Kouřím především dýmku a kupodivu to není proto, že by mi chyběla sebejistota, samostatnost či vlastní názor. Dýmky jsou krásné předměty a tabák mám rád. Tak to je, necítím potřebu to ani nijak obhajovat, prostě kouřím rád a kouření dýmky je pro mě taková svého druhu meditace, co mi dodá klidu na duši. Nemusíte opakovat různé antikuřácké teze, je to vaše rozhodnutí, že jste přestala kouřit, tak se jej držte. Ale nehaňte ostatní co tyto názory nesdílejí, to také není zrovna důkazem vyzrálé osobnosti...

0/0
20.3.2011 16:38

jerrys22

:-((

Nechápu, proč se mi pořád někdo snaží podsouvat, že jsem nesamostatná, že nejsem osobnost s vlastním názorem, že potřebuji berličku, že se snažím za něco schovávat. A to jen proto, že kouřím.

Jsem samostatná, jsem osobnost, mám vlastní názory (a umím si je obhájit),nejsem méněcenná a netrpím žádným komplexem. A nejsem žádnej blbec, co neví, co s rukama.

Kouřím. Hodně. PROTOŽE MI TO CHUTNÁ ;-)

0/0
18.3.2011 15:11

MayaMoya..

Re: :-((

Souhlas...R^

0/0
18.3.2011 17:32

Saša

Asi jde o tři vlivy.

1. psychologický (dudlík )

2. biochemický (nikotin rozhojňuje v mozku receptory pro L-dopamin)

3. čistota ovzduší.

První dva body jsou rozebírány leckde a lecjak, není třeba nosit další dříví do lesa. Ale problematice ad 3 se nikdo nevěnuje. Přitom časová souvislost se zdá být jasná... Naši předkové žili v zakouřeném prostředí. Nejprve v jeskyních, v nichž oheň z dříví dostupného bez pil a seker dělal nepochybně vydatnou "mlhu". Později v chatrčích a domcích bez komínů, z nichž kouř z otevřených ohnišť odcházel střechou, takže v nich také čistý vzduch rozhodně nebyl. Spolu s "komínovou revolucí" se začalo rozmáhat kouření. Budování domů s komíny uzavřelo oheň do kamen a kouř do komína - v obytných místnostech začalo najednou být čisto. Najednou se tam všude dýchal čistý vzduch. A kyslíku začalo být v lidské krvi po těch tisíciletích života v kouři najednou nějak moc... a tak se začalo rozšiřovat kouření. Po zavedné dálkového vytápění přímo exponenciálně.

0/0
18.3.2011 10:42

pepa játro

Re: Asi jde o tři vlivy.

hazký!

takhle jsem na svoji závislost zatím nepohlížel.

dost nám ale čoudí kotel, tak bych to mohl použít jako náhražku nikotinu:-)

0/0
18.3.2011 11:24

Yesname

Re: Asi jde o tři vlivy.

Že by byl M.J.Hus taky závislák?

0/0
18.3.2011 12:08

pepa játro

Re: Asi jde o tři vlivy.

Hus byl první kosmonaut. tzv. Adrenaline junkie:-)

0/0
18.3.2011 14:12

Coldboy

Re: Asi jde o tři vlivy.

Indiání měli ve svých teepee komíny? :-)

0/0
18.3.2011 12:02

Yesname

Re: Asi jde o tři vlivy.

Ne, právě proto hulili jen když byli venku na čerstvém vzduchu.

0/0
18.3.2011 12:06

Coldboy

Re: Asi jde o tři vlivy.

Asi měli rádi vzduch, který vidí :-)

0/0
18.3.2011 12:24

laduk

hm...

To se každýmu nepovede, gratuluju Dominguezi.

0/0
18.3.2011 10:16

lost

úžasně korektní článeček

..já si nemnoho nikotinového dýmu ponechám k vylepšení duševní koncentrace v obludně rozptylujícím prostředí, jaké současná civilizace ,,poskytuje,, :-)

0/0
18.3.2011 10:02

Dr No

S kouřením je to asi tak

Přišlo k nám ze zámoří a první lidé, kteří kouřili, tím dokazovali, že na to mají a že jsou odvážní a moderní. Tím se samozřejmě vytvořil pozitivní pohled na kouření a stále víc lidí začalo kouřit, aby byli "in". Pak se s toho postupně stal obrovský kšeft, který samozřejmě potřebuje, aby kouřilo co nejvíc lidí. Všemi prostředky jsou lidé přesvědčováni, že kouření je něco úžasného, že to je požitek. Dokonce i současný trend, kdy se jakoby oficiálně proti kouření bojuje, je skrytou reklamou na kouření. Zdůrazňování škodlivosti kouření pasuje kuřáky na hrdiny, kteří kvůli své "vášni" pohrdají smrtí a nebezpečím. Neustálé zdůrazňování toho, jak je strašně obtížné přestat kouřit, zase kuřákům poskytuje záminku, aby to ani nezkusili. A největší současnou reklamou na kouření je skutečnost, že se ve všech filmech a televizních pořadech neustále kouří - z toho si samozřejmě každý kuřák vezme to, že kouřit je přece normální a to o té škodlivosti jsou jen takové přehnané kecy ...

0/0
18.3.2011 10:02

Coldboy

Re: S kouřením je to asi tak

V jakých filmech a TV pořadech se neustále kouří? USA vede hodně drsnou kampaň proti kouření, kdy filmy dostávají hned horší rating, pakliže v nich hrdina kouří. Dokonce to došlo tak daleko, že se i vedla vážně myšlená debata, jestli by se neměly cenzurovat staré filmy, kde se kouřilo ostošest. V TV, pokud nejde o kabelovku, se ani nesmí říct sprosté slovo, a kdyby si hlavní hrdina zapálil, tak by za to by pravděpodobně byla pokuta jak hrom. 

0/0
18.3.2011 10:13

Dr No

Re: S kouřením je to asi tak

Ve všech - zcela bezúčelně. Nejspíš to tabákové firmy nějak skrytě financují. Jestli už na to někdo přišel a začíná se s tím něco dělat, tak je to moc dobrá zpráva. Ale u nás se s tím určitě ještě nezačalo.

0/0
18.3.2011 10:16

Coldboy

Re: S kouřením je to asi tak

Fanatismus ve všech formách je špatný.

0/0
18.3.2011 10:33

Yesname

Re: S kouřením je to asi tak

Nesmíte koukat na kubánský telenovely. Tam to je jako podpora exportu.

0/0
18.3.2011 12:05

Rodnok

Re: S kouřením je to asi tak

v amerických už dávno ne a kouká někdo na ty české, aby nám poreferoval?

0/0
18.3.2011 12:14



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.