Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč se děje tolik tragédií?

12. 07. 2011 9:40:51
Na výletní lodi v Rusku zemřelo víc jako 100 lidí. Pilot nadzvukového letadla havaroval a zemřel. Otec vyvolal hádku kvůli kolínské a jeho syn to zaplatil životem. V Liberci zemřel pacient při banální operaci kýly....Optimismus chybí 2/3 Čechů. Je jedno, jestli čtete nějaký zpravodajský portál na internetu či sedíte u televizních novin. Obsah zpráv je vždycky stejný. Proč?

Pamatujete si ještě, jakou paniku vyvolala ptačí chřipka z Asie, chřipka z Mexika nebo bakterie Ecoli? Negativní zprávy mají za úkol jen jedno - vyvolat strach v lidech. Člověk, který se bojí, je totiž mnohem lépe ovladatelný. A o to tu jde. Stačí podívat se do minulosti. Ukázkovým příkladem manipulace, založené na strachu, byla katolická církev, která vykreslovala Boha jako nadčlověka, který má neomezenou moc, a pokud nebudeme jednat podle jeho pravidel, zle se nám povede (že tato pravidla psali sami hodnostáři, nemusím podotýkat.)

Národ plný sebevědomých, vzdělaných a kultivovaných lidí, myslících na své životní prostředí, lidí, kteří se starají o blaho své i blaho svých bližních, by nebyl možný ovládat. Člověk by měl nabírat zkušenosti sám, ne je automaticky přebírat.

Vemte si příklad z dětí. Dokud je my, dospělci, nezmanipulujeme, tak jsou usměvavé, dokáží odpouštět bleskovou rychlostí, radují se ze života, cítí s druhými, chtějí se družit, jsou upřímné, ve velké většině mají rádi přírodu a zvířata. Nebojí se pouštět do neprobádaného.

Jak děti rostou, stále víc se učí od nás, nedokonalých, strachem posedlých, dospělců. "nelez tam, nebo spadneš".... když spadne "vidíš, říkala jsem ti to, kdybys mě poslouchal, tak se ti to nestane"..... Ve škole vštěpujeme dětem do hlavy respekt k autoritám a co nejvíc - vyvíjíme v dětech nesmírnou touhu v soutěživosti - není důležité zůčastnit se, ale být vítězem.

Dalším, nemalým dílem, přispívá svět médií nucenými reklamami. Kdo z vás, když se dívá na film, chce vidět reklamy? Nebo čučet na bilboardy u silnice? Dostávat do schránky každý den stohy reklamních letáků? Ať chcete, nebo ne, reklama plní svůj účel. Můžete se cítit sebesilnějším, a přesto až budete stát někde v hypermarketu, tak vaše ruka sáhne po tom, co znáte z reklamy. Možná ne vždycky, ale dost často.

Reklama na nás vyvíjí velký tlak. Stále máme pocit, že tohle auto musíme mít. Že potřebujeme vlastní bydlení, značkové oblečení, lepší kolo, zahraniční dovolenou.... Kouzlo je, že nepotřebujeme. Nemusíme mít to, co má soused, abychom byli šťastní. Štěstí není ve vlastnictví věcí, ale v tom, jak se cítíme.

Smysl života není v honěním se mezi prací, školou, vařením, praním, nakupováním, chozením po barech, strachem o cokoliv nebo z čehokoliv ....

Tento systém tak bude fungovat, dokud ho budeme přijímat. Je tvořen námi, lidmi. Média nám dávají to, co chceme - senzace, založené na neštěstí druhých. Jsme to my, kdo rozhoduje o tom, jaký bude náš život, my sami ho tvoříme, nikdo jiný za nás nezodpovídá, nikdo jiný nenapraví naše chyby. Líbí se vám, jak žijete? Tak to je dobře. Něco se vám přeci nelíbí? Tak to změňte. My sami rozhodujeme za to, jak se máme a jak se budeme mít. Nemusíme být součástí konzumního života. Kdo chce, může vystoupit. Vše je pouze věcí volby.

Autor: Jolana Dominguez | úterý 12.7.2011 9:40 | karma článku: 14.30 | přečteno: 1419x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Filip Rychly

Svoboda v postdemokratické společnosti

Co je dnes opravdovým měřítkem svobody? Svobodné volby? Irelevantní. Hýřivé reklamní kampaně útočící na nejnižší lidské pudy vítězí. Možnost nákupu výrobků všech značek? Již od druhé poloviny devadesátých let zcela nepotřebná věc.

23.11.2017 v 22:53 | Karma článku: 10.16 | Přečteno: 115 | Diskuse

Jan Dvořák

Za socialismu napodoboval západní vzory, teď na to dojel!

Léta se vedou spory o to, jestli zbourat či nezbourat na pražské Vinohradské třídě objekty bývalého TRANSGASu. Zaprvé provokují brutalistní podobou, a zadruhé Praha nemá dost kanceláří, obchodů, a natož bytů nad 10 miliónů korun.

23.11.2017 v 22:22 | Karma článku: 8.18 | Přečteno: 309 | Diskuse

Lukáš Jadrný

Generál Lee v posmrtné bitvě s politickou korektností

Americká občanská válka pro mnohé neskončila. Pod vlivem politické korektnosti a levicových aktivistů padají sochy a památníky hrdinů a spolu s nimi padají i hodnoty, pro které jsme vždy obdivovali Spojené státy americké.

23.11.2017 v 21:16 | Karma článku: 26.54 | Přečteno: 425 | Diskuse

Alexandra Potůčková

Mladý a dynamický kolektiv. Klišé nebo záminka?

Nadpis sice vypadá jako jedna z otázek IQ testu, ale je to jen smutné konstatování skutečnosti. Skutečnosti, že věk je důležitý nejen u láhve vína, ale i u uchazeče o zaměstnání.

23.11.2017 v 17:00 | Karma článku: 20.45 | Přečteno: 465 | Diskuse

Petr Binder

Soumrak mediálních poradců

Po mnoha letech jsem se rozhodl pro mediální kampaň. Konečně mám komerční produkt. Vložil jsem se do rukou mediálního poradce a očekával jeho profesionální rady. Jak jsem byl naivní.

23.11.2017 v 15:15 | Karma článku: 13.52 | Přečteno: 555 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1590
Jsem rozená optimistka, milující život a vše, co s sebou přináší... Ráda cestuju a poznávám nové lidi i jiné kultury. Pracuji jako terapeut a kouč osobního rozvoje www.jolanadominguez.cz. Mimo jiné se věnuji prodeji šperků a bižuterie z přírodních materiálů a polodrahokamů, které i sama vyrábím. Více na www.aaa-taino-galerie.com TOPlist


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.