Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M65a76r81i34e 92T13o17m24š92í69č45k61o80v42á 4477355116816

Patříte k těm rodičům které s dětmi komunikují o všem co se ve škole děje, tedy velké plus, na druhé straně však řešíte problémy které slyšíte jen z jedné strany, tedy ze strany svých dětí, učitelé bohužel právo na obhajobu nedostali. Plně podporujete názor svých dětí a tímto je ještě utvrdíte v tom, že mají pravdu a jsou to učitelé, kteří dělají vše špatně, tak tady zase velké mínus.

Všichni si musíme přiznat jak málo objektivně jsme informovali rodiče o svých půšvizích ve škole. Při tomto líčení byl vždy učitel, ten kdo udělal chybu a my ti chudáčci na které si zasedl. V tomto se určitě nic nezměnilo, tak to na mě zkoušeli i moje děti a určitě budou i vnoučata.

 Jeden velký rozdíl však tu je. Dříve byl učitel pánem situace, neposlušnost trestal na místě a k tomu ještě nějaké to opisování domů. Dnes bohužel jsou tělesné tresty zakázány, učitel se bojí i zvednout hlas, protože vždy se najde milý žáček, který toto natočí na mobil a potom předvede doma rodičům. Ti učitele ihned odsoudí, aniž by vzali v potaz kolik napomínání před tím, než zvedl hlas na ta hodná dítka předcházelo.

Neumím si představit, jak by učitel který má nyní tak nízké kompetence, co se potrestání žáků týče, zvládl výuku v naší třídě, kde nás bylo 32 a všichni pěkní dárečci. Tehdy jen vláda tvrdé ruky dokázala udržet pořádek. Nebyly žádné zvláštní školy, všichni výtečníci jen stále propadávali a vycházeli díky tomu třeba i v páté třídě. Umíte si představit, co takový patnáctiletý klacek dokáže, mezi malými žáky když se mu nepřistřihnou křidélka.

Také příliš demokracie ve škole škodí. Na základní škole by se naopak měly děti učit respektovat pravidla a autority a ne diskutovat o známkách které za svoji práci dostaly a projevovat nespokojennost s veškerými opatřeními která mají splnit.

 Stále sídlí v ředitelně autorita, tedy ředitel, který by měl případné rozpory řešit. Tady by však s ním měli diskutovat o problémech obeznámeni rodiče, ne žáci. Potom, až se případ vyřeší je v pořádku dáti, nebo nedá

0/0
6.3.2014 12:07
Foto

M77a22r59i66e 23T95o94m75š57í31č93k95o59v55á 4437865976706

Doplňuji. Dáti nebo nedáti zapravdu svým ratolestem.

0/0
6.3.2014 13:30

Z98d32e30n77ě20k 16O76r16š54u65l44í43k 1265610727432

A jinak pro autorku.Normální je nekrást, normální je nepodvádět, normální je nevraždit.Jak jste své dcery vychovávala když jsou schopny podvodu?Kde našly vzor?Že by ve vás?pak je něco špatně ve vás a ne v učiteli.A ještě jednou pro vás.Normální je nepodvádět, normální je nekrást, normální je nevraždit.Vaše dcery asi těmhle větám nerozumí.Což mě dost překvapuje při jejich věku.

0/0
6.3.2014 10:54

Z84d26e95n18ě54k 86O37r43š57u72l37í93k 1985460387592

Dotaz na p.Kšíra.načrtněte vaši představu o základních soukromých školách.Fakt by mě moc zajímala.A jestli žádnou nemáte tak nemám tedy potuchy proč o tom vůbec píšete.

0/0
6.3.2014 10:47
Foto

F64r36a28n34t74i32š55e24k 33K95š44í31r 2419716145

Víte co je to podnikatelské objevování?   To je proces, kterým někteří lidé reagují na problémy, poruchy a potřeby ve společnosti tím, že vymýšlí a nabízí mnoho alternativ mezi kterými si lidé vybírají.  Některé alternativy se ukáží být neživotaschopné, některé naopak přinesou novátorské přístupy a stanou se určitým vodítkem pro ostatní.  Stát  všechny tyto iniciativy zakáže raději dopředu, protože by ztratil možnost indoktrinace lidí.

0/0
6.3.2014 11:17

Z96d87e14n68ě15k 52O50r96š71u38l31í40k 1805560227782

Tohle mě celkem nebere.Jakým způsobem chcete aplikovat vaše požadavky na základní školy.obecné bláboly co jste napsal mě nezajímají.Takže vlastně nemát vůbec žádnou představu či vizi  jak by to mělo na základní škole dle vašeho úsudku fungovat.někde jsr´te si něco našel, přečetl a¨všechno je špatně.ale konkrétní představy vůbec nemáte.Myslel jsem si to že to nedokážete popsat.takže jako kdybych se na nic neptal.Kolik alternativ jste vymyslel vy pro své děti.tedy jestli nějaké máte.těším se na další ale vyčerpávající odpověď.teroetické textíky si nechte na přednášky.

0/0
6.3.2014 15:02
Foto

F36r41a69n20t70i47š49e47k 50K94š64í45r 2499886495

Nemám, ale jsem schopen si vybrat  v nabízených alternativách.  Já bych například dal své děti do školy typu Sudbury Valley. Tu také propaguji kdekoliv se mluví o výuce.    Dnes máte prakticky jen jednu možnost. Dát dítě do státní školy.

0/0
6.3.2014 17:42
Foto

V38l88a66d83i53m11í73r 10V37o33l55k71o 6210942957239

Ze začátku jsem měl chuť oponovat, ale .......vlastně jo. Ten příklad s chipem je klasika. Učitelka, co tohle na dětech spáchala je "hovězího typu". Místo aby je naučila, že "drobná lest" je vlastně podvod a že tohle se prostě nesmí, poučili se, že učitel je "nepřítel" a sám vlastně "podvodník", a že lhát je tedy jediná možnost jak obstát ve světě dospělých.

Jsem také zastáncem osobních příkladů. Na vlastních dětech vidím, že některé jejich chování, s kterým zápasím je moje vina. Někdy člověk "zhřeší".....no a pak těžko vyčítat druhým, co sám uděláte.

P.S: a to patřím k zastáncům poměrně tvrdé výchovy. Nemám tedy žádné rozmazlence, kterým bych toleroval, že druhým lezou po hlavě.

+2/0
6.3.2014 1:17
Foto

F54r22a34n96t81i92š31e19k 42K51š63í78r 2649236615

Nehledejme chybu v dětech, v rodičích, nebo v učitelích.  Tam ta chyba není.  Chyba je v systému státního vzdělávání. Stát bohužel svými regulacemi úspěšně brání vzniku konkurenčního odvětví, ve kterém budou pouze soukromé školy, které se budou snažit přilákat co nejvíce dětí a nabízet jim (resp. jejich rodičům) ty nejlepší služby. Školy by nabízely celou variaci služeb, které by lákaly různé děti podle jejich zaměření a nesnažily by se z nich udělat uniformní masu, jako je tomu nyní. Takové školy by měly ty nejlepší předpoklady najít efektivní a moderní vzdělávací systém. Celou sadu systémů, které by fungovaly naráz. Místo toho nám stát nabízí a nutí katastrofální vzdělávací systém, ve kterém se budoucí učitelé zpravidla rekrutují z těch nejhorších absolventů této mašinérie.

+1/−4
5.3.2014 22:11
Foto

I39v87a84n29a 66D80i28a88n33o64v29á 8738240579913

Nechci Vám brát iluze, ale mám přímou zkušenost se soukromou ZŠ.  Něco nechutného. Kdyby mi zbyly síly, byla bych je tehdy zažalovala...

+3/0
5.3.2014 22:16

M36a22r53t22i70n 24P40r56á97š73e19k 8115691900713

Kdepak žaloba  pár pádných vzduchem chlazených potlamníků obecných funguje líp než jakýkoliv soud.

0/−1
5.3.2014 22:23
Foto

I85v25a18n65a 73D52i32a70n40o92v79á 8978760149543

Ani na ty mi už nezbyly síly. ;-(

0/0
5.3.2014 22:59
Foto

F80r77a95n70t36i33š32e66k 49K51š37í27r 2929576795

Dnes u nás neexistuje soukromá škola.  Je to jen škola co učí podle státních osnov se soukromým zřizovatelem.  Je to pouhý alibismus aby mohl stát tvrdit, že jsou tu soukromé školy.

0/−3
5.3.2014 22:23

E64v20a 32M59a21t96i12á82š63k21o38v44á 6483675899

Pokud vím, tak státní osnovy už poměrně dost let neexistují (ani na státních školách).

+2/0
5.3.2014 23:34
Foto

F46r43a84n70t49i86š44e30k 48K43š67í31r 2599846185

Ano, říká se tomu jinak, ale princip je ten samý.  Zase alibismus, ne který jste mu skočila i vy. :-)

0/0
6.3.2014 9:18
Foto

A42d98é21l29a 94M77o24j23ž91í26š46o38v38á 9807893894466

Nevím:) Nad některými těmi Vašemi příklady mi zůstal rozum stát. Nějak si například nedokážu představit ty učitelky stojící mezi dětmi ve frontě na oběd a nepředbíhající a i kdyby to tak někde měli a učitel předběhl, tak..vždyť je v zaměstnání, proboha:) A že to děti nepochopí - no, děti ne, ale vy snad ano;-) A myslím, že děti by to pak mohly pochopit po vašem vysvětlení:) Předpokládám tedy, že když mají dcery na každý předmět jiného učitele, tak to nejsou úplně malý holky, ale jsou na druhým stupni. Zrovna tak na třikrát zapomenutém úkolu a pětce nevidím u dětí co pomalu lezou do puberty nic drastického. Prostě se učí, že existuje odpovědnost za přidělené úkoly a sankce za jejich nesplnění. Vždyť zapomenout můžou a dokonce dvakrát. S tím čipem v jídelně...tam je to komplikovaný,učitelka to teda neměla hnát vejš, ale....doporučuju kapelu Sto zvířat, píseň Základní škola;-D Prostě škola života:))

+9/0
5.3.2014 21:36
Foto

J94o98l64a92n96a 54D24o21m43i59n46g50u78e97z 89C63a67r43e24l30a 5567514527188

Adélo samozřejmě, že já to chápu a že jsem to dětem vysvětlila. Jedna je na prvním stupni, druhá na druhém. Obě se učí velmi dobře a obě jsou bezproblémové. Patří k těm nejsnaživějším ve třídě. Obě rády mluví a vypráví, co se událo ve škole. Chápu, že některé příklady přijdou většině směšné, ale dětem to směšné nepřijde. Jedna má 10, druhá 14. Mám i názory dětí mladších. Mám i názory některých učitelů. Ono je to ale jedno kolik názorů seberu. Já psala o tom, co vidí děti a jak to vnímají a jak my dospělí přehlížíme jejich problémy. Nechtěla jsem rozebírat, zda mají děti právo na to cítit se v neprávu.

+1/0
5.3.2014 21:44
Foto

V14l14a80d59i49m49í30r 83V50o70l76k45o 6720742817619

souhlas jen částečně.....;-) Fronta asi ano, zbytek bych souhlasil s článkem. Požadovat, co sám nedělám je kontraproduktivní. Speciálně od dětí.

Tvrdý režim ano, ale fér.

+1/0
6.3.2014 1:19

A70l49e96n86a 60J54a57n11d25o80v86á 7379808841415

Dneska fér? Při nepoměru sil? Všechna práva na straně dítěte a rodičů - škola zlá, nutí dělat úkoly, dokonce se učit... neslýchané!;-D

+1/0
6.3.2014 9:32
Foto

V23l49a24d53i75m70í73r 50V65o24l72k74o 6950452297239

abychom jenom nedémonizovali rodiče.....oni mají učitelé taky svůj díl...aspoň někteří zcela jistě. Neprofesionalita je neodpustitelná v jakékoli profesi. Proč by učitelská měla být výjimkou.

Jinak s právy rodičů a dětí částečně pravdu máte.

0/0
6.3.2014 10:39

A69n56n62a 74K97o49v37á36ř27o76v98á 9739179359803

Předesílám, že nejsem učitel. Jsem jednoduššího založení, takže jsem moc nepobrala vámi popisovaný výchovný moment: přiznáš se - trest, nepřiznáš se - nic se ti nestane. Co mělo podle vás následovat po přiznání? Něco ve stylu: "Jůůů, to je ale mocinky oooobr super, že jste se přiznali, tady máte lízátko?" Nebo by bylo lepší věci neřešit, protože v podstatě pokaždé by docházelo k velkým nespravedlnostem, že někdo se trestu vyhnul? Důtka není zlá, když vezmete v potaz, že vaše dcera napomáhala krádeži. A absolutní spravedlnost neexistuje, do toho už jste snad dorostla.

+1/−1
5.3.2014 21:20
Foto

A68d95é93l16a 71M32o19j67ž88í95š53o61v66á 9477843104486

Měla to vyřešit s nimi, když už to slíbila. Jakkoliv výchovně, ale s nima. A nebo jim to neměla slibovat...

+2/0
5.3.2014 21:41

A49n81n47a 98K54o67v64á23ř74o16v27á 9939119769553

Souhlas. A taky mohla zjistit, že se záležitost netýká třeba dvou, třech lidí, ale že se z toho vyklubalo něco většího, co je potřeba řešit trochu jinak. Kdo ví.

+2/0
5.3.2014 21:44
Foto

J58o52l50a65n38a 56D32o68m18i88n25g89u97e10z 87C53a78r76e54l15a 5527214167618

Jela v tom polovina třídy. Takže žádné dvě tři děti.

+1/0
5.3.2014 21:51
Foto

J78o10l14a93n75a 59D25o47m39i25n15g44u77e75z 20C33a58r83e46l21a 5107884877688

Anno s důtkou jsem souhlasila, probrala jsem to s učitelkou a forma výstrahy se mi zdála přiměřená. Co mi přišlo nevýchovné je to, že ačkoliv podvod udělalo víc dětí, některé potrestané byly a jiné ne. Ty co přišly a přiznaly se, dostali trest a ti, co ne, trest nedostaly. Podotýkám, že učitelé věděli o všech, kteří se na tom podíleli. Mě v podstatě nešlo o nic, tlumočila jsem to, že dětem to přišlo nespravedlivé, těm co se přiznaly. Už jsem tu všem zopakovala, tak to napíšu i vám - ten blog je něco jako tlumočení toho, co děti cítí, ale učitelé se to nedozví. Bylo to jen takové zamyšlení. Nemám pocit křivdy vůči dcerám. CHápu učitele, že to mají těžké a podporuju je jak nejlíp umím.

+2/0
5.3.2014 21:50

A69n63n16a 87K48o97v55á53ř57o73v15á 9229189919533

Paní Jolano, ale jak to dotyční učitelé měli dokázat ostatním, kteří se nepřiznali? A jak je potrestat, pokud nejsou schopni věc prokázat? Možná by to mohla řešit policie, která podobné dokazování provádět umí. Ale to byste asi nechtěla.

+1/−1
5.3.2014 21:55
Foto

J12o54l46a23n86a 76D38o69m42i65n54g26u63e52z 45C97a72r21e65l95a 5307154667728

Proč ne? Nebylo by to poprvé.

+1/0
5.3.2014 22:03

A33n12n95a 51K33o73v65á85ř44o96v68á 9819409569323

Dobrá, a proč jste na tom netrvala? Když jste to tedy s učitelkou probrala.

+3/0
5.3.2014 22:03
Foto

J23o53l98a62n51a 50D34o43m87i61n53g10u55e44z 67C51a16r13e23l49a 5317904927728

Protože dcera nechtěla, abych to s ní probírala. Bála se, že si na ni učitelka zasedne. Pořád tu rozebíráme co jsem udělala a co jsem neudělala....ten článek byl ale o něčem jiném. Takhle nás děti vnímají.

+1/0
5.3.2014 22:11

A72n82n24a 69K41o38v91á97ř19o69v24á 9709859269153

Já se na vaše jednání ptala jen proto, že jste uhnula od otázky, jak mají učitelé dokázat svým žákům jejich pochybení, pokud je vysloveně nechytí při činu. Ovšem vaše odpověď je taky dobrá. Nabízí se otázka, jak vaše chování mohou posuzovat vaše děti, když jste věci neřešila. Ale to bychom to byli dlouho a skončili bychom před vaším prahem.

+2/−1
5.3.2014 22:24

M29a33r56t60i82n 81P66r61á72š94e75k 8775871670823

předpokládám ,že  čip mají CISLA a dá se dohledat který chip byl dvakrát.  To za prvé a za druhé přiznání má býti POLEHCUJICI nikoliv PRITEZUJICI OKOLNOSTI . Přístup učitelky byl hrubě amorální.

+2/−1
5.3.2014 22:28

A48n98n82a 66K33o58v51á25ř73o73v89á 9679839499253

A jak se dá dohledat, který čip, pardon "chip", byl v akci dvakrát, protože to bylo domluvené, a který byl někde zapomenut a nějakým dobrákem následně použit?

+2/0
5.3.2014 22:35

M44a94r54t30i40n 81P68r28á97š95e93k 8935561850913

říká vám něco slovo DATABAZE ?  Počítač ?  Nic  ?nechytáme se ? to je ta bedýnka do které právě civíte když tento přízpěvek čtete. (podnikám v IT od roku 1999)

+2/−1
5.3.2014 22:39

A39n18n41a 85K20o71v55á22ř51o24v60á 9499169449473

A to souvisí s mojí otázkou jak?

+1/−1
5.3.2014 22:41

M86a22r40t41i22n 16P58r88á70š87e54k 8525961730933

v DATABAZI čtečky chipů ?  například ? Nic ?

+1/−1
5.3.2014 22:44

A49n20n39a 62K11o44v54á41ř34o63v94á 9879199829533

A tam se teda pozná jak, že některý z žáků čip skutečně zapomněl třeba pod lavicí, nevšiml si, a někdo jiný ho použil? Srovnáno se situací, která byla záměrně vyvolána. Abstrahujeme-li od opakovaných aktivit, tam by to bylo zjevné.

+1/−1
5.3.2014 22:46

M69a37r86t85i89n 45P14r85á96š47e86k 8215661900693

Jedna blbá, druhá pitomá a třetí taky učitelka.  Jeden chip, jeden den = jedno použití .  Tedy použil li jej Franta místo Pepy,  Pepa nedostane ten den nic, viďte paní učitelko. Btw. jak může vystudovat pajdák někdo s absencí elementární logiky ?

+2/0
5.3.2014 22:49

A61n26n58a 50K79o16v17á80ř79o51v97á 9129579879523

To je těžký, to je jasný, u počítačů je to ještě smutnější. Třeba proto, že dítě nahlásí, že nemá čip, kuchařky mrknou do databáze a oběd vydají bez čipu. Jinak bych ani nemluvila o krádeži, oběd za oběd.

0/0
5.3.2014 22:53

M77a71r13t79i52n 50P65r10á36š17e38k 8535471920493

dítě nahlásí že nemá chip, kuchařka mrkne do databáze a zjistí,  že byl oběd již na tento chip vydán => dítě má smolíka  A jestli dítě řekne že nemá chip tak kuchařka co mrká do databáze má i možnost označit oběd prototo dítě za VYDANY a na chip se druhému už nedostane nic. 

Jestli by měl někdo platit škole škodu tak  KUCHARKY co to do databáze neznačí (porušení povinností) a hlavně ta IT firma co dodala tak blbý systém .

+2/0
5.3.2014 23:00

A28n95n90a 54K57o87v17á38ř40o54v66á 9799989439213

Takže dětičky vlastně nemůžou vůbec za nic. To je dobrý závěr, u toho zůstaňme, stejně musím řešit teď něco jiného. Dík za diskuzi, pane Prášku. Mimochodem, čip není sprosté slovo, abyste ho musel psát anglicky, i když jste hrdým ajťákem.

+1/−1
5.3.2014 23:31

M72a11r15t53i96n 30P20r39á83š40e18k 8775651110613

bohužel ajtáci občas napíšou čip občas chip. to se stává .Dělat s toho argument je pletení biče z lejna.  Dětičky měly dobrý úmysl který nedomyslely. Kdyby paní ředitelka nebyla píp píp censored píp mohly třeba pro děti vymyslet vhodnější způsob, ajko momoci financovat obědy sociálně slabším žákům, napříkladsbírku nebo brigádu.  Jenže obě dámy píp píp  jsou. co dodat.

+1/−1
5.3.2014 23:36
Foto

I19v26a36n31a 63D90i72a27n42o84v97á 8728690679783

V tomhle jo.

+1/0
5.3.2014 23:00

M49a60r56t39i85n 28P23r62á61š41e49k 8405891920473

Je vidět že jste učitelka a máte učitelsky zkřivenou mentalitu. jestliže učitelka SLIBI  že se věc vyřeší mezi nimi v kolektivu, potom tento slib PORUSI  a přitvrdí sankce, tak je jednak  ta dáma mentální křivák a měli byjí okamžitě vyjmout z okruhu lidí s přístupem k dětem, za druhé účíé že se SLOVO NEMUSI DODRZET  tedy přímo v praxi dělá z dětí lháře a bezcharaktery. O lízátku to není, je to o čestném slovu

+3/−2
5.3.2014 22:26

A70n79n16a 75K63o92v62á65ř57o23v10á 9409469739573

Moje mentalita zkřivená je, o tom žádná, žel bohu, nikoliv učitelsky. A jak vy byste řešil rozkrádání, kde je angažovaná víc jak půlka třídy? Mezi nimi, že, však pohodička. A vsadím se, že páni rodičové naklusali do školy a zaplatili škodu, mají přece páteř rovnou a dávají ten nejkřišťálovější vzor svým dětem ;-D

+2/0
5.3.2014 22:32

M68a63r98t96i22n 93P25r13á69š21e78k 8365421830923

Zaprvé: jedná se skutečně o rozkrádání z cílem mít prospěch, nebvo spíše o dětsky nedomyšlenou ale dobře míněnou formu SOLIDARITY s těmi co si jejich rodiče obědy platit nemohou dovolit ? ;-O

0/−3
5.3.2014 22:40

A20n65n50a 78K91o45v16á21ř54o78v18á 9239819819273

Jůůů, už tu máme Jánošíky. To nic nemění na faktu, že okradena byla škola. A kde máte zadruhé, pane Prášku? ;-)

+1/−1
5.3.2014 22:42

M63a23r64t49i46n 34P36r29á80š68e44k 8475321820523

Takže SOIDARITA u dětí je podle vás vlastnost kterou je třeba u dětí vymýtit a trestat, paní Kovářová ?  A  UMYSL činu není důležitý ? Podle vás paní učitelko je stejná syčárna, když děcko půjčí chip někomu jehož rodiče na obědy nemají  jako když někdo úmyslně krade pro svoje OBOHACENI ?  

Btw. doufám že nemáte přístup k dětem. Rv

0/−3
5.3.2014 22:47

A36n21n86a 65K77o92v29á91ř94o49v54á 9819279799573

A vy jste asi otec jednoho z nich, ne? Protože jak jinak můžete znát jejich úmysly? A porovnávat solidaritu, opět pardon "SOLIDARITU", s krádeží... moment... asi to mám nastavené v hlavě jinak. No jo, vlastně. Kdo nekrade, okrádá rodinu. Už je mi to jasné. Chvíli mi to trvalo. A kde je to zadruhé, pane Prášku?

0/−1
5.3.2014 22:51

M79a59r63t32i86n 51P16r60á24š58e72k 8425671350643

Udělat to můj syn, jsem na nej HRDEJ . Protože zůstal CLOVEKEM navzdory SYSTEMU a přiznejme si to, i morálním křivákům jako jste Vy.

Mám to v hlavě nastavené tak, že děti nejsou schopny odhadnout všechny konekvence a dokonale je zvážit jako dospělí (říká vám něco obor VYVOJOVA PSYCHOLOGIE, soudružko učitelko ???? ) a tedy i  dítětem dobře míněné věci mohou mít rozměry, které si v danou chvíli neuvědomí. A rodiče i vzdělávací systém jsou tady od toho, aby v takovém případě vysvětlili souvislosti, nikoliv aby udělovaly drakonické tresty a to ještě  za přispěním LZI A NEDODRZENI SLOVA... Rv

0/−4
5.3.2014 22:57

A33l29e54n75a 84J87a31n85d42o71v81á 7959838901665

Naštěstí jste vy ten syn, ještě nedospělý... anebo jste prostě nedospěl?;-)

+2/0
5.3.2014 23:06





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.