Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

[eT]

17. 3. 2010 10:40
Především zná každý svá práva, ale

nikdo se nechce hlásit k povinostem :-/ A k příspěvku - jak chcete vychovat slušného člověka z dítěte pokud mu vše dovolíte? Psa nebo kočku učíte poslouchat tak, že s nima dlouze promlouváte? Jaké to má úspěchy?

0 0
možnosti

chudacek.blbecek

17. 3. 2010 11:24
Re: Především zná každý svá práva, ale

Inteligenci psa nebo kočky má jen opravdu malé dítě, později je možné dítěti domluvit (třeba když mi bylo 8, daleko víc jsem nesnášela pohovory s tátou v pracovně, než když mě seřezal vařečkou). Autorka podle mě nesouhlasí s tím, že dětem by se mělo vše dovolit. Taky si myslím, že je třeba děti učit rozlišovat dobré a špatné.

0 0
možnosti

Nurmisur

17. 3. 2010 9:28
souhlas

Karma! naprostý souhlas....každý musí začít u sebeV

0 0
možnosti

Morgiana

17. 3. 2010 6:40
Problém

výchovy dnešních dětí je bohužel i to ,že si rodiče mnohdy neuvědomují základní věc a tou je že se díky těm negativním příkazům ze svého dětství stali slušnými lidmi. Vidí se ve svém často jediném dítěti a přece mu nebudou dělat to co oni sami neměli tak rádi, ale to je právě ten zakopaný pes, To všechno co je omezovalo je zároveň i utvářelo a vymezovalo jim ty hranice , které bohužel dnešním dětem chybí

0 0
možnosti

josefm

17. 3. 2010 4:29
Pěkné!

"stále věřím v dobro "

Já také. Ale je to jak říkáte. Těm mladým, o kterých píšete, že se otočí a nepomohou,  tu cestu k dobru někdo zapomněl ukázat...

0 0
možnosti

waagaaboond

17. 3. 2010 3:38
...

Udělal jste mi radost, myslel jsem že jsem asi jediný člověk, který si toto myslí :)

Naše společnost se totiž dostala z extrému kolektivismu do extrému individualismu.Bohužel se to srovnává velmi pomalu, ...

0 0
možnosti

Martin_H

17. 3. 2010 0:12
Pěkný článek

Ale popravdě, nejsem si úplně jist, zda slušného člověka vychováte jen láskou a citlivým přístupem. Zažil jsem spoustu lidí, které takový přístup naučí spíše sobectví a myšlenky, že se celý svět musí točit kolem nich. O schopnosti VÁŽIT si něčeho či někoho už ani nemluvě. Nic se nemá přehánět a dbát na nějaké trendy taky není vždy výhra. Jednou se přehání to, podruhé ono.

0 0
možnosti

panbixby

16. 3. 2010 22:17
Přistihnul jsem se při čtení článku, ...

Přemýšlel jsem o posledním odstavci - ono to starého muže svádí,

pokusit se v něm o jakési Moudro - ale nemám. Nemám. Snad odkaz: líbilo

se mi v mnohém sdělení pastora Fulghuma, v knížce "Vše, co potřebuj,

jsem se naučil v mateřské škole". Tak nějak bych odpověděl, jsa tázán -

sázejte na základní, tedy (doufejme) nadčasové hodnoty.Já vím ... :-) 

0 0
možnosti

panbixby

16. 3. 2010 22:16
Přistihnul jsem se při čtení článku, ...

... jak rád jsem, že mám tyto problémy v podstatě za sebou a že se mohu u pravnoučat schovat za "princip nevměšování se".

Uvědomil jsem si totiž, oč jednodušší - ačkoli jinak složitá - byla situace naše, kteří jsme vychovávali ročníky 1960+ ve srovnání s dnešními rodiči. Tehdy byl (krom principiálních věcí) problém, vysvětlit, že vše, co "souška" praví, je třeba zvažovat vlastním (námi opatrně korigovaným) úsudkem - a přitom nevychovat křiváka, tichošlápka, ap.  

Rodiče, kterří vychovávali děti o 30 let později, nemohli mít vůbec potuchy, do jakého světa své děti připravují. A dnešní rodič na tom není o nic lépe. Svět se mění tak rychle, že dnešní rodič prostě nemá potuchy, do jakých společenských poměrů dítě vede a čím jej tedy vybavit.

pokračuji ...

0 0
možnosti

forhend

16. 3. 2010 19:17
Hezký článeček...

Mezi těmi antiparoubkovskými...Ti lidé snad nic jiného nedělají, než nadávají ve svých článcích na jednoho předsedu...I to může být výsledkem "individualistické" výchovy...:-)

0 0
možnosti

Blamik

16. 3. 2010 16:13
poklona...

řešíte přesně takové otázky které si podávám i já. Výchova k individualismu nemusí vždy vést k dobrému rozvoji osobnosti se společenskými vazbami. Stejně jako přehnaná závislost způsobuje v pozdejším vývoji nesamostatnost.

I když bylo moje dětství taky "omezováno" zákazy, příkazy všeho druhu, jsem si jist že své dětství mohu považovat za velice šťastné. V kruhu "velké rodiny", s dobrými příklady, byť bez otce. Nedokážu si představit lepší dětství...

0 0
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1620x
Jsem rozená optimistka, milující život a vše, co s sebou přináší... Ráda cestuju a poznávám nové lidi i jiné kultury. Pracuji jako terapeut a kouč osobního rozvoje www.jolanadominguez.cz.
Mimo jiné se věnuji prodeji šperků a bižuterie z přírodních materiálů a polodrahokamů, které i sama vyrábím. Více na www.aaa-taino-galerie.com