Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč se děje tolik tragédií?

12. 07. 2011 9:40:51
Na výletní lodi v Rusku zemřelo víc jako 100 lidí. Pilot nadzvukového letadla havaroval a zemřel. Otec vyvolal hádku kvůli kolínské a jeho syn to zaplatil životem. V Liberci zemřel pacient při banální operaci kýly....Optimismus chybí 2/3 Čechů. Je jedno, jestli čtete nějaký zpravodajský portál na internetu či sedíte u televizních novin. Obsah zpráv je vždycky stejný. Proč?

Pamatujete si ještě, jakou paniku vyvolala ptačí chřipka z Asie, chřipka z Mexika nebo bakterie Ecoli? Negativní zprávy mají za úkol jen jedno - vyvolat strach v lidech. Člověk, který se bojí, je totiž mnohem lépe ovladatelný. A o to tu jde. Stačí podívat se do minulosti. Ukázkovým příkladem manipulace, založené na strachu, byla katolická církev, která vykreslovala Boha jako nadčlověka, který má neomezenou moc, a pokud nebudeme jednat podle jeho pravidel, zle se nám povede (že tato pravidla psali sami hodnostáři, nemusím podotýkat.)

Národ plný sebevědomých, vzdělaných a kultivovaných lidí, myslících na své životní prostředí, lidí, kteří se starají o blaho své i blaho svých bližních, by nebyl možný ovládat. Člověk by měl nabírat zkušenosti sám, ne je automaticky přebírat.

Vemte si příklad z dětí. Dokud je my, dospělci, nezmanipulujeme, tak jsou usměvavé, dokáží odpouštět bleskovou rychlostí, radují se ze života, cítí s druhými, chtějí se družit, jsou upřímné, ve velké většině mají rádi přírodu a zvířata. Nebojí se pouštět do neprobádaného.

Jak děti rostou, stále víc se učí od nás, nedokonalých, strachem posedlých, dospělců. "nelez tam, nebo spadneš".... když spadne "vidíš, říkala jsem ti to, kdybys mě poslouchal, tak se ti to nestane"..... Ve škole vštěpujeme dětem do hlavy respekt k autoritám a co nejvíc - vyvíjíme v dětech nesmírnou touhu v soutěživosti - není důležité zůčastnit se, ale být vítězem.

Dalším, nemalým dílem, přispívá svět médií nucenými reklamami. Kdo z vás, když se dívá na film, chce vidět reklamy? Nebo čučet na bilboardy u silnice? Dostávat do schránky každý den stohy reklamních letáků? Ať chcete, nebo ne, reklama plní svůj účel. Můžete se cítit sebesilnějším, a přesto až budete stát někde v hypermarketu, tak vaše ruka sáhne po tom, co znáte z reklamy. Možná ne vždycky, ale dost často.

Reklama na nás vyvíjí velký tlak. Stále máme pocit, že tohle auto musíme mít. Že potřebujeme vlastní bydlení, značkové oblečení, lepší kolo, zahraniční dovolenou.... Kouzlo je, že nepotřebujeme. Nemusíme mít to, co má soused, abychom byli šťastní. Štěstí není ve vlastnictví věcí, ale v tom, jak se cítíme.

Smysl života není v honěním se mezi prací, školou, vařením, praním, nakupováním, chozením po barech, strachem o cokoliv nebo z čehokoliv ....

Tento systém tak bude fungovat, dokud ho budeme přijímat. Je tvořen námi, lidmi. Média nám dávají to, co chceme - senzace, založené na neštěstí druhých. Jsme to my, kdo rozhoduje o tom, jaký bude náš život, my sami ho tvoříme, nikdo jiný za nás nezodpovídá, nikdo jiný nenapraví naše chyby. Líbí se vám, jak žijete? Tak to je dobře. Něco se vám přeci nelíbí? Tak to změňte. My sami rozhodujeme za to, jak se máme a jak se budeme mít. Nemusíme být součástí konzumního života. Kdo chce, může vystoupit. Vše je pouze věcí volby.

Autor: Jolana Dominguez | úterý 12.7.2011 9:40 | karma článku: 14.30 | přečteno: 1419x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Marie Haisová

Za peníze vše nekoupíš

Ideologie prvního porevoluční premiéra, dle které na vrcholu veškerého lidského snažení jsou peníze a mamon, dosahuje dnes svého vrcholu v osobě magnáta, dominantně vlastnícího zemědělství, potravinovou výrobu, média.

28.7.2017 v 12:15 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Kateřina Marková

Kdybych tak mohla změnit svůj život

Téma, které beží na blog.cz, ale na které narážím poslední dobou i já sama. Protože můj život se opět otočil kolem své osy....zajímavá myšlenka a můj pohled na ni utvořen mými životními zkušenostnmi.....

28.7.2017 v 12:10 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 | Diskuse

Pavel Opl

Posun v posuzování nutné obrany ? Bylo by na čase !

Doba je zlá, násilí a agresivita stoupá a moc doufám, že se začne jasně prosazovat pohled na používání nutné obrany tak, že člověk nemusí "dostat kudlou do břicha", aby se teprve mohl účinně bránit.

28.7.2017 v 11:34 | Karma článku: 21.31 | Přečteno: 252 | Diskuse

Ladislav Větvička

Konečně pisemny dukaz, že policajti su nuceni buzerovat pokojne obyvatelstvo

Slyšel sem to mockrat. Řadovi policajti su svojima šefama nuceni robit ze sebe debily a za každu cenu musi šikanovat lidi, aby do rozpočta nosili vic peněz. Heslo "pomahat a chranit" je enem zastěrka, bo podstatny je kšeft.

28.7.2017 v 11:11 | Karma článku: 37.25 | Přečteno: 1090 | Diskuse

Jiří Turner

Má Olga Sommerová pravdu, když tvrdí, že se vrací totalita?

Olga Sommerová se takto v jednom rozhovoru vyjádřila, jiní míní, že jsou za to zodpovědní lidé jako ona. To psali Parlamentních listech. Myslím, že se totalita nevrací díky Sommerové, ani jinak, ale stále přežívá v nás samotných.

28.7.2017 v 11:04 | Karma článku: 8.45 | Přečteno: 438 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1588
Jsem rozená optimistka, milující život a vše, co s sebou přináší... Ráda cestuju a poznávám nové lidi i jiné kultury. Pracuji jako terapeut a kouč osobního rozvoje www.jolanadominguez.cz. Mimo jiné se věnuji prodeji šperků a bižuterie z přírodních materiálů a polodrahokamů, které i sama vyrábím. Více na www.aaa-taino-galerie.com TOPlist

Seznam rubrik

Oblíbené články

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.