Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Proč se děje tolik tragédií?

12. 07. 2011 9:40:51
Na výletní lodi v Rusku zemřelo víc jako 100 lidí. Pilot nadzvukového letadla havaroval a zemřel. Otec vyvolal hádku kvůli kolínské a jeho syn to zaplatil životem. V Liberci zemřel pacient při banální operaci kýly....Optimismus chybí 2/3 Čechů. Je jedno, jestli čtete nějaký zpravodajský portál na internetu či sedíte u televizních novin. Obsah zpráv je vždycky stejný. Proč?

Pamatujete si ještě, jakou paniku vyvolala ptačí chřipka z Asie, chřipka z Mexika nebo bakterie Ecoli? Negativní zprávy mají za úkol jen jedno - vyvolat strach v lidech. Člověk, který se bojí, je totiž mnohem lépe ovladatelný. A o to tu jde. Stačí podívat se do minulosti. Ukázkovým příkladem manipulace, založené na strachu, byla katolická církev, která vykreslovala Boha jako nadčlověka, který má neomezenou moc, a pokud nebudeme jednat podle jeho pravidel, zle se nám povede (že tato pravidla psali sami hodnostáři, nemusím podotýkat.)

Národ plný sebevědomých, vzdělaných a kultivovaných lidí, myslících na své životní prostředí, lidí, kteří se starají o blaho své i blaho svých bližních, by nebyl možný ovládat. Člověk by měl nabírat zkušenosti sám, ne je automaticky přebírat.

Vemte si příklad z dětí. Dokud je my, dospělci, nezmanipulujeme, tak jsou usměvavé, dokáží odpouštět bleskovou rychlostí, radují se ze života, cítí s druhými, chtějí se družit, jsou upřímné, ve velké většině mají rádi přírodu a zvířata. Nebojí se pouštět do neprobádaného.

Jak děti rostou, stále víc se učí od nás, nedokonalých, strachem posedlých, dospělců. "nelez tam, nebo spadneš".... když spadne "vidíš, říkala jsem ti to, kdybys mě poslouchal, tak se ti to nestane"..... Ve škole vštěpujeme dětem do hlavy respekt k autoritám a co nejvíc - vyvíjíme v dětech nesmírnou touhu v soutěživosti - není důležité zůčastnit se, ale být vítězem.

Dalším, nemalým dílem, přispívá svět médií nucenými reklamami. Kdo z vás, když se dívá na film, chce vidět reklamy? Nebo čučet na bilboardy u silnice? Dostávat do schránky každý den stohy reklamních letáků? Ať chcete, nebo ne, reklama plní svůj účel. Můžete se cítit sebesilnějším, a přesto až budete stát někde v hypermarketu, tak vaše ruka sáhne po tom, co znáte z reklamy. Možná ne vždycky, ale dost často.

Reklama na nás vyvíjí velký tlak. Stále máme pocit, že tohle auto musíme mít. Že potřebujeme vlastní bydlení, značkové oblečení, lepší kolo, zahraniční dovolenou.... Kouzlo je, že nepotřebujeme. Nemusíme mít to, co má soused, abychom byli šťastní. Štěstí není ve vlastnictví věcí, ale v tom, jak se cítíme.

Smysl života není v honěním se mezi prací, školou, vařením, praním, nakupováním, chozením po barech, strachem o cokoliv nebo z čehokoliv ....

Tento systém tak bude fungovat, dokud ho budeme přijímat. Je tvořen námi, lidmi. Média nám dávají to, co chceme - senzace, založené na neštěstí druhých. Jsme to my, kdo rozhoduje o tom, jaký bude náš život, my sami ho tvoříme, nikdo jiný za nás nezodpovídá, nikdo jiný nenapraví naše chyby. Líbí se vám, jak žijete? Tak to je dobře. Něco se vám přeci nelíbí? Tak to změňte. My sami rozhodujeme za to, jak se máme a jak se budeme mít. Nemusíme být součástí konzumního života. Kdo chce, může vystoupit. Vše je pouze věcí volby.

Autor: Jolana Dominguez | úterý 12.7.2011 9:40 | karma článku: 14.30 | přečteno: 1419x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Irena Fuchsová

Monolog miminka

"Monolog miminka" jsem sice napsala v horkém létě, ale kéž by pomohl některým maminkám jako zvednutý prst i na podzim, v zimě a na jaře.

26.9.2017 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Irena Aghová

Společnost: Právo a řád po volbách

<p>Musím zkonstatovat s velkým potěšením, že politici v předvolebním čase ukazují svou vlídnou tvář. Český volič je zkušený a mazaný, stejně jako oni a přemýšlí, protože chce o něco ještě navíc, než jsou samozřejmé věci.</p>

26.9.2017 v 13:38 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 75 | Diskuse

Jakub Kouřil

Provázek

Pochází z červa a ještě hodně toho v něm zůstalo. Souká se jako had a líže zem. Káže o míru, káže o lásce, bije se v prsa, ale v nitru jej tlačí vulkán. Zatížen jako Sysifos, nese si svou matrici, kterou si razí své opakování.

26.9.2017 v 11:47 | Karma článku: 3.74 | Přečteno: 134 | Diskuse

Tomáš Houška

Příběh Arménie

Pro mnoho lidí je Arménie tajemnou zemí někde daleko, a když máme zalovit v paměti, co jsme se o ní učiili v dějepise, většinou musíme přiznat, že nic. Výlet do té současné nechám na příště, pojďme nahlédnout do její historie.

26.9.2017 v 10:15 | Karma článku: 16.09 | Přečteno: 295 | Diskuse

Karel Janďourek

Vibrátor... aneb lepší, než dlouhý vysvětlování

Pomalu nám začal školní rok a rozebíhají se kroužky. To je veliký nápor na rodinnou organizaci a logistiku.

26.9.2017 v 9:40 | Karma článku: 14.64 | Přečteno: 576 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1589
Jsem rozená optimistka, milující život a vše, co s sebou přináší... Ráda cestuju a poznávám nové lidi i jiné kultury. Pracuji jako terapeut a kouč osobního rozvoje www.jolanadominguez.cz. Mimo jiné se věnuji prodeji šperků a bižuterie z přírodních materiálů a polodrahokamů, které i sama vyrábím. Více na www.aaa-taino-galerie.com TOPlist


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.