Jak rychle vyléčit arachnofobika?

22. 10. 2009 11:25:06
Odmala jsem měla panickou hrůzu z nohatého hmyzu jako šváby, pavouci,...Pamatuju si, že jako malá holka jsem neulehla do postele, po které proběhl "chudáček pavouček" a nepodařilo se ho zlikvidovat. Dnes mi přijde k smíchu ta představa, jak pořádné 30 kilové dítě má strach z asi gramového pavoučka...

Odpor a strach z hmyzu se mě nepustil ani v pubertě a vklouzl i do dospělosti.Chápala jsem, že bez pavouků by nás sezřal jiný hmyz, ale tak nějak mi ty jejich dlouhé hubené nohy naháněli strach, a to do doby..................

.............................než jsem se přestěhovala do Dominikánské republiky. Už při příletu jsem zaznamenala, že tamní hmyz má jakési extra rozměry, že i obyčejný evropský šváb je v porovnání s tím jejich jako myška vedle slona. Sice nějaká ta užovka (vybočíme z hmyzu a vezmem to všeobecně) či zmije žije i v českých krajích, ale tam se to hady jen hemžilo. Celkově je tam hrozně moc hmyzu, ať létavého či lezoucího. Hodně druhů mravenců, kteří neuvěřitelně silně štípou. Když mi soused nadšeně ukazoval rodinku škorpionů, tak jsem jen naprázdno polkla. Když se nám na dvorku na betonu u výlevky usadila rodinka hadů, polkla jsem víckrát a utekla se zabarikádovat do kuchyně.

Někdy k večeru, když jsme seděli v obýváku při otevřených venkovních dveřích, kochajíc se vlahým večerem, zažívali jsme NÁLETY švábů velikosti odhadem do7-8 cm. Nevím proč, prostě některé večery je to k nám přitahovalo. Taky si nedokázu vysvětlit, proč hmyz, který má z lidí strach, přistával nejraději na nich. Takže se někdy stávalo, že setřásajíc řvouc jednoho na mě přistál další. Netrvalo to ale dlouho, po nějaké půlhodince je to přestalo bavit a zase se schovali...

Dominikánská republika je moc krásná země, ale bohužel oplývá i spoustou pro nás evropany negativních situací, například kdy se v celém městě vypne proud a to se stávalo opravdu často. To pak nastávalo žůžo pro hmyz. Jak si člověk zapálil svíčku, v tu ranu začali nálety.

Postupně jsem tak nějak otupěla, "zvykla si" na hmyz a on asi i na mě. Jen ti pavouci, ti mi pořád nešli překousnout. Běžný tamní pavouk co si leze v ložnici v rohu je asi tak 3x větší jak ten náš. To jsem ale ještě nevěděla, že nás navštíví i kousky větší, přirovnám je k rozevřené tlapě pořádného chlapa. Za můj pobyt jsem měla v domě 3 tarantule (teda o těch 3 jsem věděla, ale kdo ví, kolik jich bylo doopravdy). Poprvé, když jsem to stvoření viděla jak pomaličku ladně klade chlupatou černou nožku před další, bylo mi hrozně. Myslím, že to, jak jsem se cítila, znají lidi, co měli infarkt. Takové stažení hrudi a bezmoci se nadechnout..... Tenkrát to spravila flaška rumu a svatosvaté sliby mého milého, že jsou to stvoření naprosto neškodná (hahahaha), že na člověka vlastně ani neútočí a že nejsou schopni vyvinout větší rychlost (lež jako věž).

Podruhé, to jsem byla sama doma. Nějak blbla televize, tak šmátrám rukou vzadu, jestli není uvolněný kabel a nějak to pořád nejde. Jen rychle jsem kukla dozadu a asi 10 cm od mé ruky si dřepěl další výstavní kousek. Netušila jsem, jak vysokou rychlostí se mé tělo dokáže hýbat. Zase jsem zařvala. Stačilo jen z okna hystericky zařvát pomóóóc a už přiběhl manželův bratr, co se děje? Když viděl tu příšeru, jen se usmál, vzal koště a rutiním pohybem toho krakena zabil.

Potřetí si to už ani nepamatuju. Jen tak matně vím, že manžel říka: moc se nehýbej, vedle tebe leze "kakáta" (tak tam říkají tarantulím) a oddělal to mačetou. Sice jsem měla pořádně zježené chlupy, ale při porovnání s prvním setkáním tohoto druhu to bylo něco jako pozvání na rande.

Teď, co už zase žiju v ČR, mi přijdou ti pavoučci jak mazlíčci, do ruky můžu chytnout cokoliv a v poslední době uvažuju o koupi pár tarantulí do terária. Abysme měli aspoň malou připomínku karibiku u nás doma.

Autor: Jolana Dominguez | čtvrtek 22.10.2009 11:25 | karma článku: 25.66 | přečteno: 3553x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 12.73 | Přečteno: 137 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 35 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 122 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 18.19 | Přečteno: 219 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1620
Jsem rozená optimistka, milující život a vše, co s sebou přináší... Ráda cestuju a poznávám nové lidi i jiné kultury. Pracuji jako terapeut a kouč osobního rozvoje www.jolanadominguez.cz. Mimo jiné se věnuji prodeji šperků a bižuterie z přírodních materiálů a polodrahokamů, které i sama vyrábím. Více na www.aaa-taino-galerie.com TOPlist

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...